سرور و تجهیزات شبکه, همه

مقایسه سرورهای نسل Gen8 و Gen9 و Gen10

مقایسه نسل های سرور اچ پی

در این مقاله نیک اندیشان ویژگی سرورهای نسل Gen8 و Gen9 و Gen10 را بررسی و مقایسه خواهیم کرد.

بدیهی است که فناوری اطلاعات باید با سرعتی که یک کسب و کار مدرن نیاز دارد کار کند و به همین منظور ایده‌ها، محصولات و خدمات جدید ارائه می‌شوند. خانواده HPE ProLiant دارای ده‌ها مدل سرور در چند نسل است. بر اساس یک آزمایش مستقل خارجی که در می ۲۰۱۷ انجام شد، HPE ProLiant به عنوان امن ترین سرور استاندارد صنعت در جهان شناخته شده است. بیش از ۱ میلیون کاربر در سراسر جهان از سرورهای HPE ProLiant استفاده می کنند.

 

تاریخچه سرورهای نسل Gen8 و Gen9 و Gen10

از جمله سرورهای پرکاربرد در جهان، سرورهای ProLiant از شرکت HPE می باشند که قابل‌اعتماد و مقیاس‌پذیرند. شرکت HPE در سال ۲۰۱۲ تولید ProLiant Server Gen 8 را آغاز کرد و دو سال بعد ProLiant Server Gen 9 را معرفی کرد. در اواخر ۲۰۱۷ ، Gen10 در دسترس قرار گرفت. بین نسل ۸ تا نسل ۱۰ تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، که در این مقاله ضمن بررسی تفاوت‌ آن‌ها به شما خواهیم گفت که کدام نسل سرور برای کسب‌وکارتان مناسب‌تر است.

برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید سرورهای HP می‌توانید شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ با کارشناسان واحد فروش شرکت نیک اندیشان تماس حاصل فرمایید.

انواع سرور HPE ProLiant 

HPE ProLiant Easy Connect
میکرو سرور HPE ProLiant
HPE ProLiant DL
HPE ProLiant ML
هر چهار خانواده نام برده برای حجم کاری مختلفی طراحی و هر کدام از آنها برای برنامه های خاص بهینه شده اند.

مقایسه سرور های نسل Gen8,Gen9,Gen10

HPE ProLiant Gen10

سرور HPE ProLiant Gen10 نیازهای کاری شمارا برطرف می‌کند. Gen10 به کمک پردازنده‌های اینتل، ازنظر عملکرد ۷۱ درصد و ازنظر هسته ۲۷ درصد قوی‌تر از Gen9 عمل می‌کند. این سرور ازنظر امنیت، حفاظت و بازیابی از سیستم‌عامل، شناسایی بدافزار و بازیابی سیستم‌عامل قوی‌تر از نسل‌های قبلی خود می‌باشد. تنظیم سیستم هوشمند جدید به شما امکان می دهد عملکرد را بر اساس حجم کاری خاص افزایش یا کاهش دهید تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

 

  • ۳۳ درصد فضای بیشتر حافظه
  • ۱۴ درصد افزایش تعداد هسته
  • ۶۶درصد افزایش پهنای باند حافظه برای افزایش کارایی برای نرم‌افزارهای حافظه محور
  • عملیات ۲۷ برابر سریع‌تر انجام می‌شوند

تفاوت سرورهای نسل Gen8,Gen9,Gen10

GEN10، برای پردازش هیبریدی ابری طراحی‌شده است. پردازنده‌های مقیاس‌پذیر جدید اینتل برای زیرساخت‌های ابر هیبرید بهینه‌سازی شده‌اند.

HPE ProLiant Gen9

سرورهای GEN9 مورد استفاده برای هر نوع کسب‌وکار در هر محیطی می‌باشد. قدرت محاسبه آن‌ها نسبت به نسل قبلی خود سه برابر می‌باشد. در طول عمر سرور، از لحاظ مصرف انرژی می‌تواند ۶۲٪ صرفه‌جویی کند. به لطف نوآوری در حافظه، شبکه و ذخیره‌سازی عملکرد GEN9 برای کارهای تجاری تا ۴ برابر افزایش‌ یافته است.

 

  • سه برابر افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و کارایی نسبت به نسل ۸
  • ۶۶ برابر سریع‌تر در ارائه خدمات ، کاهش خطا و صرفه‌جویی در زمان
  • امکان استفاده از حافظه DDR4 و افزایش سرعت حافظه تا ۲۱۳۳ مگاهرتز

پیشنهاد نیک اندیشان: بررسی سرورهای Blade, Rack Mount, Tower

سرورهای HPE ProLiant Gen9 توسعه‌پذیر می‌باشند. نسبت به Gen8 و Gen10 از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردارند. با توجه به دسترسی آسان به پردازنده، ۵۰ درصد کش L3 بیشتر نسبت نسل GEN8 و حداقل ۱۸ هسته، آپشن‌های بیشتری را نسبت به GEN10 و GEN8 ارائه می‌دهند. امکان استفاده از RAID و آداپتورهای انعطاف‌پذیر شبکه، عملکرد و ظرفیت ذخیره‌سازی داده‌ها را افزایش داده است.

HPE ProLiant Gen8

HPE ProLiant Gen8 پیشرفت‌های بسیاری در مقایسه با نسل‌های قبلی داشته است. در GEN8، طراحی نگه‌دارنده‌های هاردهای LFF و SFF تغییر کرده است.

کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی و افزایش ظرفیت به دلیل بهینه‌سازی سرویس تنظیم حرارت انجام‌شده است. از حافظه DDR3 استفاده می‌کند و سرعت آن تا ۱۶۰۰ مگاهرتز است. نسبت به نسل‌های قبلی ۲۰ درصد حافظه آن افزایش‌یافته است.

نسل سرور HPE ProLiant

توسعه‌پذیری سرورهای HPE ProLiant

قابلیت‌هایی مانند تغییر ظرفیت هاردها، ارتقا پردازنده‌ها ورم‌ها، در همه نسل‌ها امکان‌پذیر است. اما هدف HPE از معرفی نسل نهم، کارایی و ارتقا پذیری بیشتر بوده است. این نسل تا ۳۶ هسته پردازنده را پشتیبانی می‌کند. بر اساس مدل سرور، رایزرها می‌توانند کارت‌های توسعه بسیاری را پشتیبانی کنند. Gen10 متنوع، مقیاس‌پذیر، قابل ارتقا و انعطاف‌پذیر ساخته‌شده است. سرور Gen10 می‌تواند تا ۲۸ هسته داشته باشد و تا ۳۶ هسته ارتقا یابد و حداکثر حافظه داخلی آن  ۴۵۹TB است.

برای مشاهده مشخصات و خرید سرور HP کلیک کنید. 

این مطلب که GEN 10 ارتقا یافته و امکانات بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد به این معنا نیست که نسل‌های قبلی منسوخ‌ شده‌اند. هر فرد با توجه به سازمان و فعالیت کاری و بودجه خود می‌تواند سرورهای نسل Gen8 و Gen9 و Gen10 را خریداری کند. اگر هنوز از GEN8 استفاده می‌کنید شما می توانیدآن را ارتقا دهید.

GEN9 قابل تنظیم و به‌راحتی قابل توسعه می‌باشد و می‌تواند یک انتخاب منطقی و مقرون‌به‌صرفه باشد.

اگر هنوز نمی‌دانید کدام سرور مناسب با کسب‌وکار شماست با نیک اندیشان تماس بگیرید تا بهترین سرور که مناسب کسب‌وکارتان می‌باشد را انتخاب کنید.  

۰ ۰ رای ها
رأی دادن به این مقاله
0 0 رای ها
رأی دادن به این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

[…] در نسل‌های مختلفی ساخته و توسعه‌یافته‌اند. در مقاله مقایسه سرورهای HPE به‌صورت کامل شاهد تفاوت بین نسل‌های مختلف (Gen10 – […]

[…] مقایسه سرورهای نسل Gen8, Gen9 , Gen10 […]